Dag 17: Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 17: Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 17: Death Valley

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

27 September 2015 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Het is weer tijd om door te reizen. Ditmaal naar Death Valley. Onderweg komen we weer door Las Vegas. Hier stoppen we bij de Subway om een lekker broodje te eten.
Dan door naar Death Valley. We zijn inmiddels weer een uur terug in de tijd gegaan. Dat komt nu wel goed uit. Rond 15 uur lokale tijd komen we aan.
We rijden het stadje Furnace Creek binnen. Hier willen we een camping zoeken. De eerste 2 die we tegenkomen zijn gesloten.
Als we een klein eindje verder rijden, komen we bij een resort. Anouk gaat naar binnen om te vragen waar we in de buurt een camping kunnen vinden. Dan blijkt dat ze hier ook staplaatsen voor campers hebben! We boeken voor 2 nachten.

Als we de plek geïnspecteerd hebben en een broodje hebben gegeten, rijden we het park in. We gaan richting Badwater. Onderweg genieten we, alweer, van de mooie uitzichten.
Bij Badwater stappen we uit om over een zoutvlakte te lopen. Het is hier wel ontzettend heet (40+ graden?) en het waait erg hard. Niet koud, maar hete lucht! Je moet het meemaken om het te begrijpen.

Het is inmiddels al 17 uur geworden en we hebben gehoord dat de zon rond 18 uur al onder gaat. We rijden terug naar de camping. Onderweg nemen we een scenic route (Artists Drive). Wat een geweldige route! Inderdaad artistiek. Voor de reizigers: voortuigen langer dan 25 foot mogen er niet doorheen.

Terug op de camping is het nog weinig afgekoeld. We dachten dat het in de woestijn ’s nachts altijd koud is. Blijkbaar geldt dat hier niet, of dat komt later nog. We’ll see.

Ps. Om 19.00 uur is het hier al pikdonker!

• 29 September 2015 - 09:47

Wander:

Lijkt me apart zo'n zoutvlakte. Foto's!

• 29 September 2015 - 21:50

Wander & Anouk :

Zeker apart! Hierbij de foto's!