Dag 16: Zion NP - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 16: Zion NP - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 16: Zion NP

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

26 September 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Vandaag gaan we dan daadwerkelijk weer naar Zion. Rond 10 uur zijn we in het park. Direct bij de ingang slaan we rechts af en parkeren de RV op de parkeerplaats. Net zoals de vorige keer. Deze keer nemen we de shuttle bus. Er zijn 8 stops. We gaan eerst helemaal mee naar boven (Temple of Sinawava). Dit is een rit van ca. 40 minuten. Onderweg kunnen we al mooi van het uitzicht genieten.

We beginnen met de Riverside Trail. Een makkelijke wandeling van 1,5 uur langs de Virgin River. Niet heel spectaculair wat ons betreft, maar er lopen wel veel squirls die absoluut niet bang zijn voor mensen. Terwijl Anouk er 1 op de foto zet, loopt hij zelfs over haar voet heen!

Na een uur zijn we alweer terug. We nemen opnieuw de shuttle. Deze keer naar beneden. We stappen uit bij ‘The Grotto”.
We gaan opnieuw wandelen. Deze keer nemen we de “Middle Emerald Pool Trail”. Deze sluit aan op meerdere andere wandelroutes en komt uiteindelijk uit bij de “Zion Lodge”, een stop lager.
Ergens halverwege de route komen we erachter dat er een gedeelte van het pad is weggespoeld door hevige regenval en daarom niet meer te bereiken. We lopen een stuk terug en gaan verder met de Upper Emerald Pool Trail. Dit is geen doorgaande route en aan het eind moeten we weer omkeren. Dan vervolgen we onze route over de Lower Emerald Pool Trail. Deze komt ook uit bij de Zion Lodge. Doel alsnog gehaald! We doen ong. 2 uur over de wandeling. Het is inmiddels al ver na lunchtijd en we hebben wel zin in een broodje. We doen eens gek en bestellen een broodje in de Zion Lodge. Duur, maar wel heel lekker!

We willen nog een korte wandeling maken, maar kunnen niet goed beslissen welke. Uiteindelijk gaan we voor de Canyon Overlook Trail van ca. een uur. Om deze wandeling te doen, moeten we eerst terug naar de camper en dan een stukje omhoog rijden en door een tunnel (15 dollar fee). We gaan weer met de shuttle naar beneden. Tijdens de rit bedenken we dat het eigenlijk al wel laat is en dat we ons plan beter kunnen bijstellen. In plaats van helemaal tot de parkeerplaats mee te rijden, gaan we er bij Zion Human History Museum uit. We volgen de Pa’rus Trail naar de parkeerplaats. Geen bijzondere wandeling, maar we hebben nog wel gewandeld. En ja, je hebt eerder over deze wandeling gelezen toen we eerder in Zion waren. Toen was het ook niet bijzonder :)

We rijden terug naar de camping (Anouk rijdt ook een stukje!). Als we net staan, loopt er een Duitse man naar ons toe. Hij is net op de camping aangekomen en gaat morgen naar Zion. Waarschijnlijk heeft hij geen navigatie, want hij vraagt ons of we uit kunnen leggen hoe ze daar moeten komen. Hij gooit even afval weg en komt dan terug met zijn vrouw. Ze nemen meteen stoelen en drinken mee. Het wordt een gezellige boel. Jan spreekt goed Duits, maar Anouk minder. Toch komt ze er stuntelt wel uit! Ze luisteren geduldig.
De man is politie agent geweest en is nu 80! Zo oud hadden we hem niet geschat. Hij ziet eruit als 70. Ook zij zijn niet tevreden over Apollo. Ze hebben net als wij een Minnie Winnie, maar dan een iets grotere uitvoering.

We hebben nog steeds geen avondeten gehad en dus gaan we koken zodra de Duitsers weg zijn. En na het eten gaan we lekker slapen. Gelukkig is het vannacht niet zo koud als voorheen, maar ook niet te warm.

• 29 September 2015 - 23:06

Wander:

Anouk! Ik dacht dat je niet zou rijden :). Leuk!
    Foto gemaakt?
    En Duits praten. Heb je toch nog wat aan die Duitse televisieserie gehad...