Dag 14: Grand Canyon - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 14: Grand Canyon - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 14: Grand Canyon

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

24 September 2015 | Verenigde Staten, Jacob Lake

Het was vannacht steenkoud. Anouk had zich helemaal in de deken gewikkeld. Zag eruit als een vlinder in een cocon.
Maar we hebben verwarming in de camper. Lekker hoog aan en al gauw is het aangenaam.
Dan blijkt dat we vandaag alweer een uur vooruit in de tijd zijn gegaan. Gaat wel hard hier.

We gaan al vroeg weer de Grand Canyon in. We zijn het park nog niet in of we zien een kudde bizons. Wel 20 stuks! Gisteren zaten we er nog over te grappen dat we die toch niet zouden zien en nu staan ze ineens voor onze neus. Op nog geen 30 meter afstand. Natuurlijk blijven we in de camper, maar wel super gaaf om te zien. Dat is een goed begin van de dag.

Als we verder rijden zien we diverse herten langs de kant van de weg en zelfs een Kaibab Squirl (eekhoorn met een witte staart) die heel zeldzaam is.
We stoppen op diverse uitkijkpunten om van het uitzicht over de Grand Canyon te genieten. Rond het middaguur gaan we hiken. We doen de Cliff Springs Trail. Een supermooie wandeling van ca. een uur. Het pad lijkt niet helemaal onderhouden, waardoor het nog mooier is. We lopen eerst een stuk door een bos. Daarna komen we bij een rotswand waar we een heel stuk langs en onderdoor lopen/kruipen. Water druppelt langs de overhangende rotsen naar beneden en het uitzicht is fantastisch! Het einde van het pad is niet aangegeven en daarom lopen we te ver door (blijkt bij terugkomst in de camper).

Daarna rijden we met de camper door tot het einde van de weg, Cape Royal. Hier gaan we eerst lunchen. Daarna maken we nog een wandeling, Cape Royal Trail, van ca. een half uur (op papier). We genieten langdurig van het uitzicht waardoor we uiteindelijk een uur tot 1,5 uur rondslenteren.
We zijn verbaasd dat er hier zo weinig mensen lopen. Gelukkig voor ons, want dan kunnen wij ook rustiger aan doen.
Rond 15.30 uur rijden we weer terug naar de camping waar we nog even een boek lezen en een mailtje typen (hoewel er geen internet is), koken, eten, spelletje
spelen en dan gaan slapen.

Al met een al een goede dag. Morgen gaan we nogmaals naar Zion NP.

Ps. We komen erachter dat onze stoel gestolen is. De pion is er door de eigenaren van de camping neergezet, omdat er niks meer stond.

• 26 September 2015 - 15:25

Wander:

Bizons! Mooi zeg. Nog nooit live gezien.