Yokohama, Diaba (Rainbow bridge) en info Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Yokohama, Diaba (Rainbow bridge) en info Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Yokohama, Diaba (Rainbow bridge) en info Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

24 September 2015 | Japan, Tokio

22-09 Yokohama
Vandaag staat Yokohama op het programma. Dit is een stad met 3.5 miljoen inwoners. Vergeleken met het "oude/originele" Tokyo (13 miljoen) een stuk kleiner en wanneer je het vergelijkt met de metropool Tokyo (37 miljoen = grootste ter wereld) lijkt het zelfs een dorp. We hebben wel gelezen dat er een soort rivaliteit is tussen de twee steden. Het eeuwige "twee steden gevecht" zeg maar. Yokohama heeft de laatste tijd flink geïnvesteerd in gebouwen en aankleding en dat kunnen we bevestigen.
We kwamen aan op het station en de 1e indruk was niet helemaal goed. We liepen de verkeerde kant op en het zag er niet heel netjes uit met hier en daar wat rotzooi op de stoep (hebben we in Tokyo niet meegemaakt!). Uiteindelijk liepen we goed, richting het water en daar ziet alles er perfect uit. Gigantisch mooie en grote gebouwen. Mooie aangelegde straten, lanen en boulevard. Alles schoon en netjes. Ze hebben een erg mooie Skyline gecreëerd. We vermaken ons hier dan ook goed en zijn blij dat we hier nog een dag voor uitgetrokken hebben (hadden er ook 2 mogen zijn).

Eerst eten en drinken we wat aan de boulevard, waarna we op zoek gaan naar een vintage winkeltje waar we over gelezen hebben. Tegen de tijd dat het donker wordt gaan we terug naar de boulevard.
Aan de boulevard staat ook een reuzenrad (vergelijkbaar met Londen) waar we natuurlijk in gaan. Ook is er een klein pretpark met een achtbaan welke rond het reuzenrad slingert en uiteindelijk "verdwijnt" in een gat in de grond en daarna onder een hotel door rijdt. Top!

We gaan terug naar onze wijk Tamachi, waar we nog even een kroeg induiken. Helaas dit keer niet zo'n leuke kroeg, maar we hebben zo'n mazzel gehad de afgelopen week, dat mag de pret niet drukken.

Daiba (Rainbow bridge)
Laatste dag vandaag. Eerlijk gezegd zijn we nu wel aan vakantie toe :). Wat hebben wij ontzettend veel gedaan.
We willen de Rainbow Bridge over lopen naar Daiba. Helaas is het weer slecht, lopen we ook nog eens verkeerd, dus besluiten we het openbaar vervoer te pakken. Aangekomen lopen we wat rond, maar we zijn gaar en het weer werkt niet mee. Jammer voor de foto's want de skyline is best mooi. Het zij zo.
We mogen niet klagen. We hebben echt een top tijd gehad.

See you at home!

Tokyo Japan
We lezen op internet dat Tokyo in 2014 de volgende prijzen in de wacht heeft gesleept:
- schoonste stad ter wereld
- top 3 veiligste steden (en er is bijna geen agent te bekennen!)
- meest hulpvaardige bevolking
- beste openbaar vervoer
In 2015:
- meest leefbare stad
- meeste Michelin sterren voor diverse onderdelen
Moet wel gezegd worden dat het ook één van de duurste steden is (al kun je hier voor een Seiko horloge goed terecht :))
Bovenstaande kunnen wij allemaal beamen...

Voor de reizigers: locatie hotel

Hotel: Villa Fontaine
Wijk: Tamachi
We zijn blij dat we dit hotel gevonden hebben. De kamer en het bed zijn voor Japanse begrippen groot. Breedte van ons bed was 151-180 cm (meeste hotels bieden 90-120 cm voor een twee persoons aan). Ontbijt is simpel, maar goed voor het begin van de dag en het personeel is vriendelijk.
Het hotel ligt in een zakelijk district waardoor er weinig te beleven is, maar dankzij het fantastische openbaar vervoer ben je binnen 20 minuten tot een half uur in een ander gedeelte van Tokyo. Wij vonden het iig een groot voordeel.
Vlak naast het hotel ligt trouwens een goed restaurant, mocht je een avond niet weg willen en overal, op de meest vreemde plekken, staan drink automaten.

Japan heeft iig een goede indruk op ons achter gelaten.

• 24 September 2015 - 12:48

Corine:

Hey boys wow prachtig verslag, geweldig te lezen wat jullie allemaal meegemaakt en gezien hebben, ben benieuwd naar de watch :) en de live verhalen! Wens jullie een goede terugreis en Welcome Home!
    Lieve groet Corine

• 24 September 2015 - 15:17

José En Remy:

Wat hebben jullie veel gezien.!
    Een hele fijne terugreis.
    Veel liefs.

• 26 September 2015 - 18:46

Benno En Magret:

Hey heren, zijn jullie alweer geland op nederlandse bodem?? Zijn erg benieuwd naar de foto,s. Het leek ons een erg geslaagde reis!!!Groetjes

• 27 September 2015 - 19:59

Marijke:

Welcome back. See you soon!