Dag 9: Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 9: Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 9: Arches NP

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

19 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

Omdat we vanavond al een campingplek hebben, kunnen we vandaag lekker rustig aan doen. We gaan naar Arches NP. We zijn al lekker vroeg op pad (8.15 uur). 10 minuten rijden vanaf de camping ligt de entree van het park (aan highway 191).

We besluiten om eerst helemaal naar het eind door te rijden. Daar kun je een lange wandeling maken en we gokken dat de meeste mensen vooraan in het park beginnen.
Dit blijkt goed gedacht. Het is relatief rustig als we aan de wandeling beginnen. In dit gedeelte van het park zijn ook de meeste arches te zien. Jan wil graag als eerste de Double O Arch bekijken. Dus dat is de eerste bestemming (tip: neem het kaartje dat je bij de entree mee als je deze wandeling gaat maken).
Onderweg genieten we al volop van de wederom prachtige uitzichten. Het is een advanced trail, want we moeten ook hele stukken over rotsen lopen. Soms is het pad een beetje moeilijk te vinden, maar met een beetje verder kijken wel te vinden. Ook komen we meerdere malen een ranger tegen.

Als we uiteindelijk bij de Double O Arch aankomen, valt het een beetje tegen. Het is een mooie boog, maar hij is een stuk kleiner dan we dachten. Op 30 april 2015 is er nog een stuk van naar beneden gevallen.

We lopen verder naar de Dark Angel. Dit blijkt een rots te zijn en geen arch. Niet heel erg bijzonder. Het is een looptrail, maar we besluiten om dezelfde weg terug te wandelen om een aantal bogen die we op de heenweg gemist hebben alsnog te bezoeken.

Na bijna 4 uur te hebben gewandeld, zijn we weer terug bij de RV.
De meloen kijkt ons vragend aan wanneer we eindelijk een stukje gaan nemen, dus snijden we hem aan! Lekker!!! Het sap loopt eruit.

Dan beginnen we de route terug te rijden. Onderweg zijn er weer diverse viewpoints en ook korte wandelingen. We stoppen bij een aantal er van. Vooral de North en South Window bogen zijn erg mooi! Misschien nog wel mooier dan Double O Arch.

Na zo'n lange dag hebben we het wel verdiend om bij de mac te eten. Dat gaan we dus doen :)
Bij terugkomst op de camping lozen we de tank en vullen het gas aan. Anouk gaat naar binnen om te betalen. Dan komt Jan binnen en begint het gezeur. We hebben een lekke band.

We vragen het personeel achter de balie of ze ons willen helpen om Apollo te bellen. De dame is gestrest, maar belt wel voor ons. Ze komt er niet uit en geeft de telefoon aan Anouk. De verbinding is erg slecht en daarom is het moeilijk te verstaan.
We hebben een FIN nummer nodig. Dat hebben we niet bij de hand en dus moeten we terugbellen.
Dan willen ze ons bij de receptie niet meer helpen en moeten we zelf met de courtesy Phone bellen. Welk nummer is het nu? We bellen er een stuk of 4, maar na 2 uur zijn we nog geen steek verder. Wel 100 keer moeten we dezelfde informatie opgeven. Niemand lijkt ons te kunnen helpen. We besluiten om een mail te sturen naar Apollo in Las Vegas. Morgen is het zondag, dus maar afwachten of er wat geregeld kan worden.
Uiteindelijk is het al 22 uur geworden en dus gaan we maar slapen. Morgen kunnen we waarschijnlijk niet verder reizen. We zullen zien.

• 20 September 2015 - 21:11

Benno En Magret:

Halloooo,

Mooie verhalen en wat komt het ons allemaal bekend voor......gave wandeling die naar de Double O Arch. Alleen pech met de lekke band....hopelijk snel opgelost. Veel plezier nog, jullie hebben nog heel wat kilometers voor de boeg!!!

• 23 September 2015 - 01:30

Corine:

Mooie kiekjes, heerlijk zeker die schaduw van de camper, die is ook wel nodig!
    Het hoogste punt gehaald Jan, je kijkt bedenkelijk, hoe gaat het met de spoedcursus fotografic hihi