Vancouver - Dag 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Vancouver - Dag 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Vancouver - Dag 1

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

17 Mei 2012 | Canada, Vancouver

.....We zijn voor de wekker wakker! Om 6.45 uur zijn we klaarwakker. Na het douchen besluiten we in het restaurant dat bij het hotel hoort te gaan ontbijten. Wat een ontbijt! Alles erop en eraan! En veel! Hier ontbijten we morgen weer!

1e stop, China Town. We gaan naar de Chinese Garden. Deze tuinen staan erg hoog aangeschreven. Alle planten, stenen end. zijn uit China geimporteerd. Dit mogen we niet missen. Eenmaal aangekomen, blijkt het toch tegen te vallen. Binnen 10 a 15 minuten heb je alles in rustig tempo gezien. En daar betaal je 14 dollar voor!
Vervolgens lopen we via het aangrenzende parkje een Chinees winkeltje binnen. Hier zien we mooie handgeborduurde schilderijen, waar we er eentje van kopen.
We lopen verder naar de Vancouver Lookout. Onderweg komen we, zoals we later in het hotel horen, door de CD buurt (could be dangerous). Dit is een Canadese uitdrukking voor iets dat er gevaarlijk uitziet, maar het niet is. Bij de lookout kopen we kaartjes om naar boven te gaan. Het uitzicht is prachtig. We kunnen over heel Vancouver uitkijken. Na een half uurtje gaan we terug naar het hotel. We besluiten om naar Granville Island te gaan. We vragen bij de receptie waar we het beste kunnen parkeren. De man achter de balie geeft aan dat we ook per taxibootje naar Granville Island kunnen. Dit lijkt ons leuk. We lopen naar het opstappunt en na 20 min. met de boot zijn we op Granville Island. Het is een van alles wat eiland. Er is een grote markt, waar van allerlei eten te koop is. Maar helaas kunnen we niet koken in het hotel. Daarnaast zijn er veel leuke eet- en drinktentjes. En wanneer je de zijstraatjes pakt, heb je allerlei kunstnaars met een eigen atelier en winkeltje. In deze winkels maken ze producten van glas, leer, stof end.
We komen bij een klein watertje. Hier zien we vele vogels, ganzen en eenden. Niks bijzonders, maar we kunnen lekker van de zon genieten. Bij het plasje is ook een restaurantje. We besluiten hier te gaan eten. Daarna gaan we met het bootje terug.
We komen even bij in onze hotelkamer. We hebben de hele dag gelopen en zijn moe. Toch willen we ook 's avonds nog naar de lookout. De kaartjes zijn de hele dag geldig en we kunnen dus 'gratis' naar binnen. We zijn echter te vroeg. Het is nog niet donker. We wachten een uurtje en zien de zon ondergaan.
Daarna gaan we nog even naar de bar voor een biertje. Wander probeert een nieuw Canadees biertje waar hij de naam van vergeten is, maar gelukkig hebben we Anouk nog. Het biertje heet Amber Ale en is speciaal gemaakt voor Moxie's bar.
Anouk kan haar ogen bijna niet meer open houden en ook Wander is behoorlijk moe. We hebben van 09.30 uur tot 21.30 uur gelopen en dat begint zijn tol te eisen. We gaan het morgen rustiger aan doen. Voor nu: oogjes dicht en snaveltjes toe ;)

• 17 Mei 2012 - 19:27

Leen Zevenbergen:

Beste Anouk en Wander,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Vancouver en er al een mooie dag op hebben zitten.
    Een prettige vakantie toegewenst en geniet van het samen zijn!
    Met vriendelijke groet, Leen.