Dag 13: Antelope Canyon & Grand Canyon - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 13: Antelope Canyon & Grand Canyon - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 13: Antelope Canyon & Grand Canyon

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

23 September 2015 | Verenigde Staten, Jacob Lake

Vannacht heeft er een paard rond onze RV gelopen. Anouk heeft hem (of haar) gehoord, maar niet gezien. Vanochtend zien we wel hoefafdrukken. Toch wel bijzonder.
We hebben heerlijk geslapen en worden rond 6 uur al wakker! We blijken weer een uur achteruit te zijn gegaan. Voor het eerst deze reis was het niet zo abnormaal koud. Je merkt dat we een stuk lager zitten dan waar we vandaan komen.
We hebben alle tijd om ons klaar te maken voor de Antelope Canyon Tour. We hebben er zin in. Terwijl wij nog aan het ontbijt zitten, zien we langzaam mensen aankomen. Allemaal Indianen die de tour verzorgen. Rond 8 uur wordt het steeds drukker met mensen die de tour geboekt hebben. Wij zitten nog lekker relaxed in onze RV! 
Dan is het tijd om te gaan. We hebben een erg leuke gids, Grandyll???? Hij heeft een oude auto, maar wel met 4-wheel drive. Die hebben we ook wel nodig. We moeten namelijk, 15 minuten lang, een oude rivierbedding door om bij de Canyon te komen. Hij scheurt er lekker op los.

Dan is het eindelijk tijd om de Canyon binnen te gaan. Het is wel druk, maar toch genoeg ruimte om alles goed te bekijken. Grandyll blijkt ook verstand van fotografie te hebben en helpt ons om erg mooie foto’s te maken. We zijn erg blij dat we deze tour geboekt hebben, want de Canyon is prachtig! Aan het eind van het pad, maakt Grandyll nog wat muziek en dan lopen we dezelfde route terug naar de auto. Tijd om weer 15 minuten te crossen en dan zit de tour er alweer op.

We stappen weer in de RV en rijden via highway 89 richting de Grand Canyon. We komen door Bryce Canyon, maar helaas is het een saaie weg, veel van hetzelfde. Anouk valt er bijna van in slaap. Rond de middag zetten we de camper aan de kant van de weg, stallen de tafel en stoelen uit en genieten van de lunch.

Dan rijden we in 1 stuk door naar de North Rim van de Grand Canyon. We maken een korte stop in het plaatsje Jacob Lake. Hier zit een Visitor Centre. We vragen waar we een camping kunnen vinden. Er zijn er hier niet veel, maar de behulpzame dame belt voor ons camping DeMotte. Er wordt niet opgenomen. We rijden er maar naartoe en hopen dat ze nog een plek hebben. In het slechtste geval is er geen plek, maar het is hier ook toegestaan om in de natuur te kamperen.
Als we bij de camping aankomen, worden we door de eigenaren aangesproken, die toevallig bij de ingang staan. Dit is weer een camping met het enveloppen systeem. We vragen of er nog plek is. En, joepie! Ze hebben er nog 1. Voor 18 dollar per nacht. En dat in de Grand Canyon!! We ‘boeken’ 2 nachten.

We bekijken de plek, zetten een stoeltje neer zodat de plek bezet lijkt en verkennen het park met de RV. We gaat bij 2 uitzichtpunten kijken. Heel indrukwekkend.
Voor we het weten is het al 17.00 uur en tijd om terug te gaan naar de camping.
Onderweg komen we diverse herten tegen. Soms hele kuddes bij elkaar. Erg leuk om te zien, maar helaas niet goed te fotograferen. De zon staat erg laag en de herten zijn vrij ver weg.

Op de camping aangekomen is de stoel verdwenen en vervangen door een pion. We lopen naar de ‘receptie’, maar daar is niemand meer. Onze buren weten ons te vertellen dat de stoel waarschijnlijk door de eigenaren van het park is vervangen door de pion, om te voorkomen dat iemand de stoel meeneemt.

We koken wat te eten en daarna rusten we lekker uit. Tot morgen!

Tip voor reizigers die gaan kamperen. Als je een deken krijgt, controleer dan of deze dik genoeg is. Overdag is het lekker warm en lijkt een deken niet nodig, maar ’s nachts is het echt koud! Dan is de deken zeker geen overbodige luxe.

• 26 September 2015 - 15:27

Wander:

Ontzettend mooi die "geslepen" rotsen...