Vancouver - Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Vancouver - Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Vancouver - Dag 2 & 3

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

18 Mei 2012 | Canada, Vancouver

Dag 2: Vandaag op het programma, Stanley Park (natuurlijk na een wederom fantastisch ontbijt).
We besluiten met de auto te gaan (Lancer, zie foto). Het verkeer is een beetje wennen. Markeringen op de weg zijn er niet altijd. Voordat het verkeerslicht op rood gaat, begint het eerst groen te knipperen (dat kenden we nog niet), vervolgens wordt het oranje, daarna rood. Voetgangers hebben bij kruispunten zonder zebrapad, wanneer er geen verkeerslichten zijn, altijd voorrang. Wanneer een schoolbus stopt, moet al het verkeer achter de bus ook stoppen. Ook wanneer het een vierbaansweg betreft! Je weet immers nooit waar al die kinderen heen vliegen... Ook mag je altijd rechtsaf slaan (mits er geen voetgangers lopen natuurlijk :)).

We besluiten eerst Stanley Park met de auto te verkennen. Daarna parkeren we de auto en lopen we lekker rond. Het is gelukkig lekker weer. In het midden van het park is een aquarium. Wel een aanrader! Het park is netjes verzorgd. We merken alleen wel dat we nog moe zijn van gisteren, dus gaan we terug naar het hotel. Even kijken welk biertje Wander nu weer gaat proeven...

En het moet gezegd worden, de mensen zijn hier echt aardig!

Dag 3: Vandaag gaan we naar de "suspension Bridge". We verwachten een spectaculaire wandeling door boomtoppen en over hangbruggen. Helaas blijkt het een behoorlijk touristische atractie te zijn met de daarbij behorende prijs. Alle touristen lopen op een rijtje over de aangelegde houten wandelpaden. We zijn dan ook snel weer buiten. We nemen de shuttlebus terug naar Vancouver en lopen hier nog even rustig rond. Morgen vertrekken we met de veerboot naar Victoria.

De prijzen vallen ons behoorlijk tegen terwijl de koers toch gunstig is. Eten, boodschappen, alles is behoorlijk prijzig. We worden ook iedere keer verrast. Alle genoemde prijzen zijn namelijk ex btw. Beetje onbegrijpelijk, iedereen is hier continu aan het rekenen...

• 18 Mei 2012 - 11:07

Magret En Benno:

Hey Luitjes,

Goed bezig, voorspelt nog veel moois!!
    Wij blijven jullie volgen.
    Have fun.