Freycinet NP - Deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Freycinet NP - Deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Freycinet NP - Deel 1

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

30 December 2010 | Australië, Sydney

We gaan na Scottsdale naar Freycinet National Park. Het is een hele lange rit. We komen aan in het park en zoeken naar een slaapplek. Dit is bijna onmogelijk! Prijzen van accommodaties variëren van 125 tot een paar duizend dollar per nacht! En alles is bezet!
Uiteindelijk vinden we een huisje Schuckers Cottage, bij de Moulting Lagoon, waar we 1 nacht door kunnen brengen. Daarna is het huisje gereserveerd. Aangezien we een paar dagen in het park willen blijven, maken we ons zorgen over de komende dagen. We rijden daarom naar Bicheno (plaatsje in de buurt) om daar een plek te zoeken voor de komende dagen. Uiteindelijk lukt dit gelukkig. We vinden een goedkoop motel.
Bij terugkomst zien we meteen een Wallabie voor het huisje!
Na het eten ziet Anouk buiten in de verte een dier lopen. We sprinten naar buiten en zien dat het een wombat is! Gewoon voor ons huisje! Helaas liep het diertje te snel om een mooie foto te maken, maar het was wel heel erg leuk.
We gaan buiten nog even op de veranda staan. We zien 2 kangoeroes. Ze zijn ook benieuwd naar ons, want ze blijven staan en kijken. Helaas maken de muggen na een tijdje weer een einde aan de pret en gaan we weer naar binnen.

De volgende dag besluiten we een wandeling in het park te maken van 4 uur (later blijkt dat het 5,5 uur duurt). Voordat we aan de wandeling beginnen, moeten we ons in een register inschrijven. Hierdoor kunnen de rangers bijhouden of iedereen die vertrokken is, ook weer teruggekomen is. Vol goede moed beginnen we aan de wandeling. Na een poosje blijkt het toch veelal op hetzelfde neer te komen. Maar als we iets verder lopen, komen we bij een mooie lookout over de zee. Hier rusten we eventjes uit en maken een paar leuke foto’s. Na een paar uur zijn we behoorlijk vermoeid. We moeten het laatste stuk veelal omhoog. We komen bij een strandje en gaan hier even rusten. We zien hier 2 wallabies die heel tam zijn.
Anouk kan eigenlijk niet meer, maar we moeten toch verder. We moeten nog een eind omhoog, maar uiteindelijk komen we toch bij de lookout over Wineglass bay. Een uurtje later zijn we dan eindelijk terug. We rijden naar het motel en zijn blij als we eindelijk de sleutel hebben. Helaas zijn we niet meer zo blij zodra we de deur opendoen. Het lijkt alsof er al een tijdje niet is schoongemaakt (nu weten we waarom de baliemedewerkster ons zo vaak heeft of we de kamer niet eerst wilden zien!). Voor 80 dollar per nacht hebben we toch al een beter motel gehad. We gaan uit eten bij een restaurantje, Seahorse genaamd. Het eten is echt fantastisch!
We smeren ons ’s avonds goed in met muggenspul en gaan dan slapen.

• 30 December 2010 - 18:19

Marijke:

Wat een geweldige foto, Anouk. Je kunt zo meespelen in McLeod's Daughters. :)