Dag 11: Canyonlands 2e ronde - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 11: Canyonlands 2e ronde - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 11: Canyonlands 2e ronde

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

21 September 2015 | Verenigde Staten, Monticello

We gaan direct om 8 uur naar de receptie om te vragen of Apollo nog contact heeft opgenomen. Helaas een ontkennend antwoord. We vragen waar we een garage kunnen vinden en rijden en er na het ontbijt direct naar toe. Er blijkt een schroef in de band te zitten. Niet in, maar tussen de profielen. De jongen, PJ, neemt de band mee naar binnen en komt na ca. 15 minuten alweer terug. Gefixed!
Hij kijkt voor de zekerheid de andere banden ook even na. Wat een service. Dan blijkt dat ook de rest van de banden niet goed zijn. Veel te hard en de ventielen (verlengventielen) zijn ook niet in orde. Hij haalt de verlengventielen eraf en laat lucht uit de banden lopen, zodat we weer veilig op reis kunnen.
Alles is binnen een half uur geregeld en dat voor 19,50 dollar, die we natuurlijk wel op Apollo gaan verhalen.

Om half 10 kunnen we onze reis eindelijk weer hervatten. We rijden weer naar Canyonlands, maar deze keer gaan we het park via highway 211 binnen. Vlak voor de entree vinden we een camping voor 30 dollar per nacht (Needles Outpost). Niet goedkoop voor wat je krijgt (plek en douche), maar we hebben een plek. We rijden het park in en maken een wandeling (Slickrock foot).
Een wandeling over rotsen van ca. 1,5 uur, maar het is gloeiend heet en bijna geen schaduw. Daarnaast is het uitzicht overal hetzelfde.
We zijn al snel op het pad uitgekeken. Jammer, want we hadden veel van het park verwacht.
Als we weer terug bij de camper zijn, hebben we het hier eigenlijk wel gehad. We besluiten om de camping te annuleren (dat kan gelukkig nog) en een gokje te wagen door verder te rijden (meestal moet je rond het middaguur wel een camping hebben, wil je een leuke plek hebben/überhaupt een plek hebben). Het volgende uur rijden we over een mooie bergweg die ons uiteindelijk in Monticello brengt. Daar vinden we snel een RV park (Westerner RV Park) en daar installeren we de camper.

Conclusie: Canyonlands valt wat ons betreft een beetje tegen. Er zijn wel mooie stukken, maar daar kun je niet wandelen. Als we dit vooraf hadden geweten hadden we het park overgeslagen. We zijn wel heel blij dat we alsnog een uurtje zijn doorgereden, want in Monticello vonden we zonder moeite een plek voor de nacht.

Ps. We hebben vandaag ook geen antwoord op onze mail aan Apollo gehad. Heel erg slecht. Dat gaan we zeker melden bij het terugbrengen van de RV.

• 22 September 2015 - 10:18

Wander En Yorick:

Wow! Fantastische foto's! Vooral de foto van jullie samen is geweldig.
    Blij dat het gezeur met die band voorbij is. Lekker verder reizen.
    Veel plezier!

• 22 September 2015 - 12:45

Marijke:

Wat fijn dat het probleem met de band is opgelost en nog wel zo snel! Laat de reis vanaf nu voorspoedig verlopen.

Heel veel liefs.

• 22 September 2015 - 12:55

Benno En Magret:

Het zoet en het zuur maakt je tot een ervaren reiziger!!!
    Dat lukt op deze trip prima hebben wij de indruk. Mooi om jullie zo te volgen en de foto's vullen de verhalen goed aan. Blijf lekker genieten want er ligt nog veel moois in het verschiet.
    Later!!!!

• 22 September 2015 - 19:19

José En Remy:

Jullie lopen zo aardig wat kilometers!
    Gelukkig is het mooi weer.Geniet er van .Veel liefs.

• 23 September 2015 - 01:04

Corine:

Woow wat een prachtige mooie plaatjes en wat nietig zijn jullie, en is de mens dan in deze natuur! Enjoy your trip!