Dag 8: Canyon lands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 8: Canyon lands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 8: Canyon lands

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

18 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

We vertrekken rond een uur of 9 via highway 24 richting Moab, waar we vanavond willen overnachten. De reis duurt 2,5 uur als je onderweg niet stopt. Afgaand op de vorige ervaringen (veel mooie uitzichten waar we naar kijken) zal deze reis wel 5 uur duren. Dat is te laat om op een camping te gaan staan, dus waarschijnlijk gaan we Moab niet halen.

Al snel blijkt dat we weg niet super spectaculair is. Ja, we zijn al verwend! En rijden dus aan 1 stuk door. Na ca. 1,5 uur maken we een stop bij Subway in het plaatje Green River. Daar kopen we ook een grote Cantaloup meloen! Jammie.

Zo rond de middag komen we aan in Moab. Wat een leuk plaatje. Er zijn veel leuke winkeltjes en er is veel te beleven op straat. Iets voorbij het centrum zit de KOA camping die we op het oog hebben (3225 south highway 191). We blijken net op tijd te zijn, want er zijn nog 2 plekken vrij! Snel boeken we een plaats met stroom en water voor ca. 80 dollar voor 2 nachten (Full hook-up kan ook, maar dan betaal je 20 dollar meer en er is een gratis dumpplek).
Het is een leuke plek, dichtbij de receptie en het toiletgebouw.

Nadat we een bakje koffie en thee hebben gedronken en een broodje hebben gegeten rijden we terug naar highway 313 richting Canyonlands. Dit blijkt toch verder terug te zijn dan we dachten, maar wel de moeite waard. Het begin is niet zo mooi, maar verderop in het park komen de mooie uitzichten. We stoppen bij verschillende viewpoints.

Morgen hebben we de hele dag om Arches NP te bezoeken. Benieuwd wat voor mooie uitzichten ons daar te wachten staan!

• 21 September 2015 - 01:36

Wander:

Ook leuk voor de afwisseling zo'n plaatsje denk ik.
    Wat bedoelen jullie met een full hook-up? Die dumpplek? Is dat voor je afval etc.? Daar moet je normaal extra voor betalen of hoe werkt dat?

Kun je foto's uploaden :)

• 21 September 2015 - 05:10

Anouk:

Full hook-up betekent dat je een aansluiting voor water en stroom hebt, maar ook een aansluiting om je afvalwatertank en eigen afvalstoffentank :) kunt lozen. Haha
    Soms moet je voor die laatste extra betalen. Dat is vooral bij de onbemande campings (met envelopjes) zo. Maar hier op de camping, kun je gratis dumpen. Het is eigenlijk gewoon een gat in de grond. Daar leg je je slang in, kraantje open en dumpen maar! Net als een WC, maar dan anders :)

• 23 September 2015 - 01:20

Corine:

Mooie foto's en beschrijvingen Anouk, super gaaf!
    Hey Jan, ben je aan het oefenen voor het vrijheidsbeeld?
    Leuke foto zo in het kleurrijkelijk blauw, je wordt steeds vrijer of komt dat omdat je nu je 60 bent ;-)

• 23 September 2015 - 03:20

Wander: