Tokyo arrival en eerste indruk - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Tokyo arrival en eerste indruk - Reisverslag uit Tokio, Japan van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Tokyo arrival en eerste indruk

Door: Wander en Yorick

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

16 September 2015 | Japan, Tokio

's Ochtends gaat alles goed. Remy pikt ons op waardoor we op tijd de trein naar schiphol pakken. Ook op Schiphol gaat het vlekkeloos tot we bij de gate komen. Vertraging!!!... normaal gesproken geen probleem, maar we vliegen via Frankfurt naar Tokyo en oorspronkelijk hebben we maar een uur voor het overstappen. Uiteindelijk, met een beetje rennen in Frankfurt, redden we het net.
We proberen nog een upgrade te regelen, maar de stewardess werkt niet mee. Dan maar geen bussinessclass. Gelukkig blijken we behoorlijk wat ruimte te hebben. We kunnen zelfs lang uit liggen. Wat een enorm vliegtuig!
De rest van de vlucht gaat goed. Lekker filmpjes gekeken.

Dan... We komen aan... We hadden gelezen dat we een soort ov kaartje konden kopen voor de trein. Het duurt eventjes voordat we het kantoortje hebben gevonden, maar het is uiteindelijk gelukt. Dat alles in het Japans staat vermeld helpt ook niet echt mee :). Dan begint de grote uitdaging, de juiste trein. Gelukkig is het netwerk redelijk duidelijk en komen we aan op station Tamachi, de plek waar ons hotel in de buurt ligt. We stappen uit een verbazen ons om de massa Japanners om ons heen. Wat een mensenmassa!
Nu moeten we ons hotel nog vinden. Gelukkig ziet een Japanse ons verbaasd om ons heen kijken en helpt ze ons met de route naar ons hotel.

We zijn helemaal gaar, terwijl we de hele dag nog voor ons hebben. We besluiten door te zetten en gaan lekker een stukje lopen. Uiteindelijk zien we in de verte de " Tokyo Tower". Dit is een soort nep Eifeltoren waar je in kunt en een uitzicht hebt over Tokyo. We gaan helemaal naar boven en dan pas valt ons op hoe groot Tokyo eigenlijk Is. Echt niet normaal! Het heeft niet dezelfde schoonheid als New York, maar het is wel indrukwekkend!
We gaan weer terug naar ons hotel en vlak bij het hotel eten en drinken we een paar biertjes waarna we als een blok beton omvallen (en bijna te laat voor het ontbijt :))

De eerste indruk:
Japanse mensen zijn ontzettend beleefd. Mensen staan allemaal netjes in een rij voor het instappen van de trein. Ook op de trap staat iedereen aan 1 kant zodat anderen er langs kunnen. Mensen komen je uit het niets helpen wanneer ze denken dat je hulp nodig hebt. Mondkapjes! Deze dragen ze wanneer ze verkouden zijn om anderen niet te besmetten. Ze buigen allemaal voor je. Al met al een goede indruk. Kunnen wij nog wat van leren... to be continued...
Oh ja... bijna vergeten... We hebben zo'n wc met een verwarmde bril. Deze zet meteen een straal op je achterste om eea schoon te maken. Best aparte ervaring. Je kunt de warmte van de bril zelfs aanpassen ;)

• 16 September 2015 - 20:22

José En Remy:

Fijn dat de vliegreis goed is verlopen.
    En in ieder geval de eerste nacht lekker geslapen!
    Veel plezier.

• 16 September 2015 - 20:30

Benno En Magret:

Mooie start van een bijzonder avontuur. Wij zijn benieuwd wat jullie allemaal nog verder gaan beleven. Kijken uit naar de volgende episode. Have fun en be safe!!

• 16 September 2015 - 21:38

Marcel Beem:

Enjoy Wander,

Je kan hier iig helemaal los gaan op foto gebied!

旅をお楽しみください! Zoals ze zeggen.

Marcel

• 17 September 2015 - 01:10

Anouk:

Leuk bericht. Heel veel plezier! Dikke knuffel

• 17 September 2015 - 16:43

Marijke:

Hey Wander en Yorick,

'n Supervakantie wens ik jullie. Veel bijzondere ervaringen om nooit te vergeten. Ik zal het lezen. :)

Veel liefs.