Dag 3: Valley of Fire - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Dag 3: Valley of Fire - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 3: Valley of Fire

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

13 September 2015 | Verenigde Staten, Zion

We zijn weer vroeg wakker. Het is al aangenaam warm. We halen de tafel en stoeltjes tevoorschijn en gaan ontbijten.
Zodra alles is opgeruimd, kunnen we eindelijk aan de reis beginnen. We gaan naar Valley of Fire. We komen langs prachtige rotsen/bergen. We doen het bezoekerscentrum aan, maar dit lijkt meer een klein museum. Leuk om even doorheen te lopen. Daarna besluiten we om een stukje door te rijden. Onderweg stoppen we meerdere keren om van het uitzicht te genieten en foto’s te maken. Uiteindelijk komen we aan het eind van de weg. Daar gaan we eruit om een wandeling te maken. Het is echter zo warm dat een lange wandeling niet mogelijk is. We zien een paar leuke beestjes voorbij sprinten. Op een rots gaan we in de schaduw zitten om ze rustig te bekijken/fotograferen.

Dan rijden we dezelfde weg weer terug. We stoppen bij “Petroglyph Canyon Trail”. Een relatief korte wandeling, maar er is bijna geen schaduw op het pad. Elk beetje pakken we mee. Aan het eind van de trail zien we een leguaan die we weer uitvoerig fotograferen. Daarna moeten we het hele stuk weer terug. In de hitte is dit een behoorlijke uitdaging. Anouk kan de hitte bijna niet aan. Gelukkig hebben we genoeg water meegenomen, want dat is nodig! We denken dat het ca. 40 graden is. Geen weer om je druk te maken dus ;)
Terug bij de camper, halen we de stoelen weer tevoorschijn en gaan even buiten zitten. Dan spotten we een aantal ground squirls. Ze zijn zo snel dat je ze al bijna mist als je knippert.

Het is inmiddels rond de middag. We besluiten om door te rijden naar onze eindbestemming van vandaag: Zion NP. Onderweg komen we door het dorpje O…. hier eten we wat bij de mac en rijden dan door.
Redelijk vroeg komen we aan op de camping. Als alles weer geïnstalleerd is, gaan we even buiten zitten. De wind is een beetje gaan waaien, waardoor het redelijk uit te houden is onder de luifel. We lezen rustig een boekje. Uit het niets begint het ineens ontzettend hard te waaien. De luifel waait zowat van de camper. Toch maar binnen gaan zitten, in de airco waar de Amerikanen zo dol op zijn, want wij waren de enige idioten buiten 

Gelukkig koelt het tegen de avond behoorlijk af, maar het begint ook te regenen. We besluiten om vroeg onder de wol te gaan, want de hitte heeft ons behoorlijk uitgeput!

• 21 September 2015 - 15:51

Wander:

Mooie foto's! Gaaf die vliegende eekhoorn. Ook een leuke foto van jullie!