kroatië (Zaton, Vir, Nin, rastoke, Plitvice) - Reisverslag uit Zaton, Kroatië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu kroatië (Zaton, Vir, Nin, rastoke, Plitvice) - Reisverslag uit Zaton, Kroatië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

kroatië (Zaton, Vir, Nin, rastoke, Plitvice)

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

29 Juni 2015 | Kroatië, Zaton

Vir
Na onze zware beproeving in bergen hebben we weer een dagje rust ingepland (eigenlijk omdat de rest graag naar het strand wil). Dit keer gaan we naar een eiland in de buurt van Zadar, genaamd Vir.
Nadat we even aan het strand gelegen hebben, besluiten wij (Anouk en Wander) het eiland te verkennen. We hebben immers mooie foto's gezien, we weten alleen niet waar deze foto's op het eiland gemaakt zijn. Geloof ons, we hebben het hele eiland uitgekamd en afgereden. De locatie waar de foto's zijn gemaakt, komen niet van dit eiland... We hebben wel een leuke dag gehad :).

Nin
De volgende dag gaan we naar Nin (terwijl de rest op het strand ligt). Dit is een klein authentiek plaatsje/eilandje en blijkt ontzettend leuk te zijn! Echt een aanrader om even te bezichtigen en wat te drinken. We besluiten hier 's avonds met de rest terug te komen voor een laatste avondmaal :) ter afsluiting van de vakantie.

Rastoke
Helaas vertrekken onze vrienden uit Hongarije vandaag naar huis. Wij besluiten samen nog wat van Kroatië te bekijken en rijden richting Plitvice NP. In een dorpje dichtbij vinden wij een leuk hotelletje (genaamd Winner). We boeken voor 2 nachten een kamer en trekken er nog even op uit. We komen uit bij een plaatsje Rastoke. Super leuk! Het is omgeven door watervallen en is eigenlijk één groot museum (op een leuke manier). Zeker een aanrader wanneer je in de buurt bent.
's avonds komen we er achter dat de douche toch redelijk gedateerd is... je kunt niet alles hebben...

Plitvice NP
We staan vroeg op en zijn rond half 10 in het park. De watervallen zijn fantastisch. Het is wel ontzettend druk. Het lijkt wel alsof we in een attractiepark lopen ipv een natuurpark. Na 2 uur zijn we de kuddes mensen helemaal zat en we besluiten het park te verlaten. We hebben het nog niet uitgesproken of ons oog valt op een bos paadje. We lopen het pad op en zien bijna geen mensen meer, maar natuur! Dat lijkt er meer op. Uiteindelijk komen we helaas weer bij de druk bewandelde aangelegde routes uit. We gaan weer op in de massa en gaan richting de uitgang. Ook nu stuiten we op een bospad. Deze is echter een stuk langer dan de vorige (komen we na verloop van tijd achter). Wel een heel avontuur. We klimmen over omgevallen bomen en balanceren over stammen in poeltjes met water. Ong. halverwege doen onze voeten al pijn. We lopen inmiddels al ca. 8 uur door het park. Vol goede moed lopen we door ook al wordt het steeds moeizamer. Na nog eens 1,5 uur zijn we eindelijk bij de uitgang. We zijn nog nooit zo blij geweest om onze auto weer te zien. Al met al denken we ca. 19 km te hebben gelopen. Voorlopig genoeg. Laat die auto reis morgen maar komen. :)

Thanks for reading and see all at home!

Voor de reizigers: Vergelijking KRKA en Plitvice
* De watervallen van Plitvice zijn mooier, maar ontzettend toeristisch. Wil je rustig lopen, ga dan naar KRKA of bezoek Plitvice na 5 uur (of loop over de bos paadjes) om massa's toeristen te vermijden.
* In Krka kun je 'vrijer' lopen. Er zijn wel aangelegde paden, maar minder aanwezig dan in Plitvice.
* In Krka mag je zwemmen, in Plitvice niet.

Onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar Krka, in tegenstelling tot de mening van vele anderen. Toch hadden we Plitvice (daluren :)) niet willen missen!

• 30 Juni 2015 - 10:42

Marijke:

Hey schatten,

Geweldige natuurfoto's en dat jullie plezier hebben, mag duidelijk zijn. Top!!

See you soon!!