Trip to Budapest - Part 2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Trip to Budapest - Part 2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Trip to Budapest - Part 2

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

30 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

Westend City Centre 28-10
Het weer is minder mooi dan gisteren, dus besluiten we om te gaan shoppen.
De beste plek om dit overdekt te doen, is in het “Westend City Centre”. Het shopwalhalla. 4 verdiepingen met onderin de koopjes en de wat simpeler eettentjes en hoe hoger je komt, hoe duurder het wordt. Je vindt hier niet alleen kleding, maar ook woonaccessoires, hobby artikelen en allerlei andere snuisterijen.
Kapot en met een lege portemonnee rijden we door het chaotische verkeer (spits en veel mafkezen die hun auto ineens omgooien) terug naar “huis”.

The alternative tour 29-10
Vandaag staat de “alternative tour” in Budapest op het programma, maar eerst genieten we lekker op het balkon van de zon. Het is gelukkig weer heerlijk weer!
De tour begint bij “Deák Ter” bij een kerk. We zijn samen met nog 2 Engelsen, iemand uit Australië en iemand uit Amerika. Echt een aanrader!
Je komt op diverse plekken waar geen toeristen komen. Je krijgt vooral veel te horen over de underground scene, graffiti, kunst, politiek, etc. We bezoeken o.a. enkele ateliers, een graffiti shop, een ontzettend gave bar en een drijvende discotheek waar we backstage een kijkje mogen nemen. Ook zie je allerlei fantastische gebouwen. Check de pics maar...
Mocht je Budapest bezoeken en je bent niet zo van de standaard tours dan moet je deze zeker doen!
s Avonds moet Anouk naar huis rijden want Wander kon het natuurlijk niet laten om een biertje te pakken in de bar…

Meer info kun je vinden op www.alternativebudapest.com

Theehuis 31-10
Nadat we de "alternative tour" zonder gids nog eens gedeeltelijk opnieuw hebben gelopen, gaan we ´s avonds met zijn allen naar een heel bijzonder theehuis "Zöld Teknős Barlangja". Hier zijn allerlei verschillend ingerichte kamers waar je met een gezelschap kunt zitten, maar je kunt er ook gewoon binnenlopen. Echt ontelbare soorten thee en lekkere hapjes. Gezellig!
De website, www.zoldteknosbarlangja.hu, is niet in het engels, maar dit heeft alleen maar als voordeel dat er minder touristen komen :)

Parapark 01-11
De volgende dag staat het Parapark op het programma. Je wordt met zijn allen opgesloten in een ruimte en moet daar binnen een uur weer uit zien te komen. Fantastisch! Overal liggen sleutels verstopt en moet je raadsels en puzzels zien op te lossen. Echt een aanrader.
Het pand waar het zit valt niet echt op (zie foto), maar het is de moeite waard. Kan ook in het engels!
Meer info: http://www.parapark.hu

's avonds gaan we lekker uit eten in een tappas restaurant, waar we nog bekenden tegenkomen uit Engeland van de alternative tour, kletsen we nog wat met zijn allen en de volgende dag rijden we al weer naar huis... snik. Was wederom supergezellig!