Trip to Budapest - Part 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Trip to Budapest - Part 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Trip to Budapest - Part 1

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

30 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

Vrijdagochtend vertrekken we (later dan de bedoeling was natuurlijk) richting Passau voor onze welverdiende onderbreking. Passau ligt tegen de Oostenrijkse grens en is een goede tussenstop voor onze eindbestemming, Budapest!
We weten nu ook weer waarom we eigenlijk het liefst ’s nachts rijden. Al die andere weggebruikers zitten ons wederom in de weg… Voor de rest verloopt de reis gelukkig goed (en de auto rijdt heerlijk Remy!).
’s Avonds slapen we in het Achat hotel in Passau, Duitsland.

De volgende dag, na het ontbijt bij de McDonald om de hoek,rijden we lekker door Oostenrijk richting Hongarije. Het lijkt erop dat wij Nederlanders het plaatsen van snelheidsaanduidingen hebben overgenomen van de Oostenrijkers. We moeten voordurend wisselen tussen 80, 100 en 130 km/u, waarbij de logica vaak ontbreekt. Vooral rondom Wenen is het een gekkenhuis en lijkt het er op dat we (lees Anouk) in 10 minuten tijd, 2x geflitst zijn… (dat krijg je met zo’n snelle wagen). Gelukkig zijn de boetes daar over het algemeen minder hoog zullen we maar zeggen…

Rond een uur of 3 komen we aan in “ons” appartement waar we opgewacht worden door Edit en Zolli. Heerlijk weer en alles is perfect geregeld, netjes schoongemaakt en de koelkast is goed gevuld. ’s Avonds gaan we meteen lekker uit eten en kletsen we lekker bij. Wander bestelt, althans dat dacht hij, een soort spaghetti. Helaas blijkt dit wat anders (ondefinieerbaars) te zijn en hij helpt daarom Anouk om haar bordje leeg te krijgen.
De Pálinka na het eten maakt natuurlijk een hoop goed!

--------------------
Het appartement
Voor de reizigers: Het appartement is overigens te huur. Meer informatie hierover kun je vinden op new.huishurenhongarije.nl
Appartementnummer HHH043
Ideaal wanneer je met zijn tweeën bent. Net appartement, heerlijk balkon, supermarkt in de buurt en genoeg plek om te parkeren.
--------------------

Familiebezoek 27-10
De volgende dag gaan we gezellig naar de moeder van Edit waar we natuurlijk worden opgewacht met een fles (door iemand in de buurt zelfgestookte) Pálinka binnen handbereik. Gaan we lekker eten en zitten we met zijn allen buiten van de zon te genieten. En dat eind Oktober!

• 30 Oktober 2013 - 22:41

Marijke:

Ha schatjes,

Mooie nachtfoto's van Boedapest en een leuk appartement! Al weer een paar dagen heerlijk genoten. Super! Nog veel plezier de komende dagen.

Veel liefs.