Canmore - Banff - Reisverslag uit Canmore, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Canmore - Banff - Reisverslag uit Canmore, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Canmore - Banff

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

08 Juni 2012 | Canada, Canmore

Dag 3: Evening Wildlife Tour
De dag begint slecht, erg slecht, wat weer betreft althans. Veel regen en onweer. Al klinkt het onweer wel mooi tussen de bergen. We horen zelfs dat het jaren geleden is geweest dat er in 1 dag zo veel neerslag is geweest. We weten niet goed wat we moeten doen en besluiten uiteindelijk wat te gaan shoppen in Banff. Leuk plaatsje eigenlijk. Net als Jasper voelt het gelukkig niet zo toeristisch aan. We vullen de tijd tot we uiteindelijk opgepikt worden voor de “Evening Wildlife Tour”. Het is een leuke afsluiting van de dag. We zien Elk (12 stuks), een Black Bear, een Bold Eagle en nog verschillende andere vogels. Omdat het al wat donker is en omdat we in een bus zitten kunnen we helaas geen goede foto’s maken. Ook merken we dat we inmiddels toe zijn aan de volgende stap op camera gebied. Ach ja, weer wat om voor te sparen :). We besluiten dan ook om de route die deze organisatie heeft uitgestippeld morgen zelf nog eens te volgen. Als het goed is, is het weer dan ook beter… Het is dan inmiddels onze laatste volle dag, snik.

Dag 4: Canmore – Banff
’s Ochtends rijden we naar de plek waar we met de “Evening Wildlife Tour” zijn geweest. We spotten een paar vogels en rijden verder naar de “Bow Valley Parkway” waar we enkele dagen geleden ook zijn geweest. En ja hoor, eindelijk, op onze laatste dag, de “Elk” (zie foto). We hebben deze gisteren ook gezien, maar niet zo’n grote. Fantastisch.
Helaas zijn er ook andere toeristen bij, die het niet begrijpen. Zij doen alles voor een foto, proberen zo dicht mogelijk bij de dieren te komen en maken de beesten hartstikke bang. Daarnaast is het nog gevaarlijk ook. Zielig. Wij rijden dan ook snel verder. Wederom zien we verderop weer wat “Elks”. Onze dag kan niet meer stuk!
Later maken we nog een pitstop en zien we nog diverse “Ground Squirrels”. Vervolgens op naar Calgary, onze eindbestemming!

• 08 Juni 2012 - 12:39

Benno En Magret:

Hey wanoukers,

Het zit er helaas bijna weer op!! We vonden het erg gaaf om het zo allemaal te volgen.
    Canada staat nu ook op ons lijstje. Moeten toch echt de beren een keertje zien...
    Nog een leuke dag in Calagry .....en een goede reis terug. Tot gauw!!