Jasper National Park - Sunwapta Falls 2 - Reisverslag uit Jasper, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Jasper National Park - Sunwapta Falls 2 - Reisverslag uit Jasper, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Jasper National Park - Sunwapta Falls 2

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

01 Juni 2012 | Canada, Jasper

Dag 3:
Gelukkig, een betere nacht achter de rug, al wil de douche nog steeds niet meewerken. Hier zal ook geen verandering meer in komen.
Vandaag staat een flinke wandeling op het programma, “Valley of the Five Lakes”. Rara, hoeveel meren zullen we hier te zien krijgen? (Antwoord: 5 :)).
Via de “Wabasso Lake Trail” lopen we naar de “Valley of the Five Lakes trail”. Het eerste stuk worden we lek gestoken door muggen. Gelukkig gaat het onderweg lichtjes regenen en verdwijnen ze weer. Na een tijdje komen we bij een onbekend meertje. We horen geklop op een boom. Blijkt er een “Downey Woodpecker” IN de boom te zitten! Hij zit in een holletje en steekt af en toe zijn kopje naar buiten, waarbij hij vers geklopt zaagsel naar buiten gooit (zie foto). Heel gaaf.
Weetje: Deze Woodpecker heeft veertjes in zijn neusgaten die het zaagsel filteren wanneer hij aan het kloppen is. Of hij ook hoofdpijn krijgt is niet wetenschappelijk aangetoond.
We lopen verder naar de “Valley of the Five Lakes”. Het is een leuke wandeling en de meren zijn glashelder. Na 13 km, zo’n 4 uur, zijn we terug bij de auto…

We maken nog een korte stop bij “Horseshoe Lake”. Dit is zeker een aanrader!!! We zijn hier op het goede moment. Het zonnetje schijnt en we genieten met volle teugen.
Voor reizigers: sla deze niet over!

Dag 4:
Vandaag is onze rustdag. We doen dan ook vrij weinig. We willen een mooie wandeling maken, maar de weg om daar te komen is gesloten voor onderhoud. Natuurlijk is er geen andere weg. Dit zal het nadeel van het seizoen (mei, juni) zijn. Wij denken dat de meeste wegen vlak na de winter worden onderhouden, want we hebben meer wegen en wandelingen gezien die op het moment gesloten zijn. Voordeel blijft dat er in deze periode weinig toeristen zijn.
We zien vandaag wel een “Black Bear” en een paar “Big Horn Sheep” langs de kant van de weg.

Familie, vrienden en collega’s: Bedankt voor jullie leuke reacties! We lezen ze met veel plezier.

• 02 Juni 2012 - 08:55

Oma Gortemaker:

Hallo jonge lui,
    Leuke stukjes die jullie schrijven hoor, wat een belevenissen. Ik hoor de verhaaltjes met plezier aan en volg jullie route op de Bosatlas. Ga zo door, maak er nog wat moois van.

• 02 Juni 2012 - 13:19

BABS:

2.6.12 15.10
    Beste Anouk en Wander. Wat een leuk verslag hebben jullie weer gegeven. Jullie moeten in de journalistiek gaan. Die kunnen het vast niet beter weergeven. Bij het zien van "Horseshoe Lake"waande ik mij weer in die omgeving.Geweldig en ik heb er mooie herinneringen aan. Ik geniet nu weer opnieuw van die prachtige natuur en ik ben een klein beetje jaloers op jullie.Mag wel vind je ook niet? Wat gaat de tijd toch snel, maar wat kunnen jullie terugzien op een prachtige reis. Geniet er van zo lang het nog kan! Ik ben van de week door Bevar in het zonnetje gezet, omdat ik 1 Juni 20 jaar daar werkzaam was. Horen jullie nog wel. Voor nu een fijne reis verder en hartelijke groeten van Jo en Babs

• 03 Juni 2012 - 13:36

Wilma:

He,he, eindelijk weer een reactie van mij, de laptop deed het niet meer, maar Remy heeft hem gemaakt en zie ik ben er weer terug. sorry!!!!!
    Maar wat maken jullie veel aparte dingen mee, grandioze ervaringen, had zo wel mee willen doen.
    De beren zijn grizzlyberen he?!Dezelfde die wij toen s,nachts naast de tent hadden staan. In dat vliegtuig zitten lijkt mij ook gaaf, heb je daaar nog meeer foto,, van?!Het gaat nu hard met de reistijd van jullie, haal er nog maar alles uit wat er in zit, heeel veel plezier en veilig weeer thuis komen!!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx Wilma.

• 03 Juni 2012 - 16:03

Marijke:

Hé kilometervreters, leuk dat jullie die weetjes erbij zetten. Mooi!
    En de foto's van de omgeving zijn geweldig!

Many kisses. ;)

• 03 Juni 2012 - 17:36

Yorick Vale:

Hey Bro & Anouk!

wat een mooie verhalen allemaal weer, erg leuk om te lezen. En wat een prachtige foto's! Die natuur blijft je toch verbazen, wat een verschil toch met dit platte Nederland. Ik word er ook helemaal jaloers van, ik ben al aan het kijken op allerlei reis-website's. Ik wil ook een verre reis maken! Hahaa. En stoer dat jullie al beren gezien hebben, helemaal van zo dichtbij.

Hier is het weer ondertussen grijs en nat, niks geen zomerweer. Gisteren was het gelukkig nog wel mooi met soms een lekker zonnetje (Ik had gisteren het Free Your Mind festival). Fijn om te zien dat het weer bij jullie ook lekker is!

En wat lopen jullie wat af zeg! De ene wandeltocht na de andere, ik zou geen voeten/benen meer over hebben! Wel leuk dat jullie dat doen, dan zie je tenminste echt zo veel mogelijk van het land. Je komt er tenslotte ook niet iedere dag.

Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal nog mee gaan maken. Geniet er maar lekker van!

• 04 Juni 2012 - 16:25

José En Remy.:

Hallo Wander en Anouk,
    Wat een mooie wandelingen maken jullie.
    Geweldig wat jullie allemaal zien.
    Geniet nog lekker en een goede terug reis.

veel liefs