Jasper National Park - Sunwapta Falls Resort - Reisverslag uit Jasper, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Jasper National Park - Sunwapta Falls Resort - Reisverslag uit Jasper, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Jasper National Park - Sunwapta Falls Resort

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

31 Mei 2012 | Canada, Jasper

We vertrekken vandaag uit de “Wells Gray Guest Ranch” naar Jasper. Een reis van ongeveer 4 uur. Als we net zijn vertrokken, zien we een beer. Zo zie je ze nooit en zo zie je ze 2 dagen achter elkaar. Het blijkt een moeder met 2 kleintjes te zijn. Wat zien die er schattig uit (wel vanuit de auto natuurlijk :).
Rond een uur of 4 komen we bij ons resort, “Sunwapta Falls Resort,” aan. We zijn de tijdgrens tussen British Columbia en Alberta gepasseerd. Dit betekent dat het inmiddels 5 uur is.
We gaan lekker eten en wat zien we daar tot onze verbazing! Een hummingbird! Er hangt een suikerwater voederbakje waar deze beestjes op af komen. Onze kans om een foto te maken. And, ladies and gentleman, we’ve got him! We maken tientallen foto’s, lekker gezellig tijdens het eten. Helaas zijn ze niet allemaal gelukt, maar we zijn hier nog 3 dagen. We gaan er vast nog meer maken. Jammer dat dit geweldige vogeltje niet in Nederland voorkomt.

Weetjes over de hummingbird: Dit kleine vogeltje is 9 cm groot. Als hij recht vooruit vliegt, kan hij zijn vleugels tot 80 keer per seconde slaan. Zijn hartje klopt dan tot 1200 keer per minuut. Daarnaast kan hij korte tijd wel 100 km/uur vliegen!

Dag 1:
We hebben een slechte nacht. Het bed is veel te klein, zowel in de lengte als in de breedte. We nemen dan ook ieder een eigen bed. Wander gaat zelfs diagonaal liggen.
Wanneer we opstaan, blijkt ook de douche verschrikkelijk te zijn. Ach ja, mag ook eens gebeuren. We hebben hier tenslotte nog maar 3 nachten te gaan…
We rijden naar het plaatsje Jasper. Hier kopen we een driepoot voor de camera (Anouk heeft de kleine gesloopt). We dachten, laten we het goed aanpakken, dus we hebben nu de “real deal”. We zien er nu in ieder geval een stuk professioneler uit… Nu de uitvoering nog.

We rijden naar “Maligne Lake”. Hier wandelen we de “Moose Lake Loop”. Een tocht van ongeveer een uur, wij doen er natuurlijk veel langer over. Daarna rijden we terug richting Jasper en maken een stop bij “Medicine Lake”.
Na nog een aantal kleine bezienswaardigheden rijden we terug naar “huis”.
Ondanks de slechte start hebben we een heerlijke dag! Op naar morgen!

Jasper is trouwens een leuk plaatsje. Touristisch, maar het druipt er niet vanaf.

• 31 Mei 2012 - 05:59

Yvonne:

Iedere dag geniet ik van jullie reis! En dan die foto's, zò professioneel.
    En......Anouk, je kunt altijd nog schrijfster worden!
    Liefs

• 31 Mei 2012 - 14:41

Babs:

|Wat een enig reisverslag. Zo maken we het helemaal mee. Geweldig zoals jullie alles weergeven en wat een fantastisch land is Canada toch.We kijken met genoegen uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van ons beiden Jo en Babs

• 31 Mei 2012 - 14:44

Babs En Jo:

Wat een prachtig reisverslag. We maken het helemaal mee alsof we met jullie meereizen. Zie al weer uit naar de volgende dag. Groetjes Jo en Babs

• 01 Juni 2012 - 09:38

Magret En Benno:

Hallo avonturiers,

Te lucht, te water en te voet wordt Canada door jullie verkend, WAUW wat gaaf!!! En dan die beren, mijn baas is een kenner en hij meldt dat dit serieuze volwassen exemplaren zijn. Dus pas maar goed op, dit zijn geen knuffelbeertjes. Blijf vooral lekker genieten en leuke dingen. We will follow.
    Groeten uit Hengeloooo