Campbell River - Dag 1,2 & 3 (Strathcona) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Campbell River - Dag 1,2 & 3 (Strathcona) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Campbell River - Dag 1,2 & 3 (Strathcona)

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

24 Mei 2012 | Canada, Campbell River

We vertrekken uit Parksville richting Campbell River. We komen al vrij vroeg (12 uur) bij onze lodge (Painter's lodge) aan. Gelukkig kunnen we al inchecken en de sleutel in ontvangst nemen. Wat een lokatie!(zie foto). Het park is gelegen aan de zee en tevens een landingsbaan voor watervliegtuigen.
We besluiten een korte wandeling te maken naar Elk Falls. Een waterval in het gelijknamige park. Eerst nemen we de verkeerde route. We horen water stromen, maar zien geen waterval. De wandeling is ook niet geweldig leuk. Als we weer terug zijn bij de parkeerplaats, zien we dat we aan de andere kant ook een wandeling kunnen starten. Dit blijkt wel de goede te zijn. Het maakt de dag weer goed.
's Avonds gaan we met een watertaxi naar het eilandje aan de overkant van de lodge (Quadra Island). Tijdens het heerlijke eten, zien we dolfijnen en cruiseschepen voorbij komen. Wanneer we terugvaren, besluit onze kapitein om over de golven van een groot cruiseschip te varen. We duiken er vol met de neus in. Dat is gaaf! Het blijkt ook nog een schip uit Volendam te zijn!

Dag 2:
De volgende dag gaan we een wandeling maken in het bekende Strathcona Provincial Park. Vandaag een kleine wandeling, morgen een grotere. Het is een korte, maar pittige wandeling. Pittig, omdat het stijl omhoog en naar beneden gaat. Handig die goede schoenen! Als we bij het uitkijkpunt komen, is het de klim wel waard. Wat een mooi uitzicht. Helaas niet echt gelukt om vast te leggen op foto.
Wel hebben we een mooie 'Bald Eagle' weten te fotograferen.

Weetje: wanneer deze vogel een veer aan de ene kant verliest, verliest hij automatisch een zelfde soort veer aan de andere kant van zijn lichaam. Dit vanwege de balans!

Terwijl jullie slapen, gaan wij lekker uit eten. Weltrusten! :)

Dag 3:
Na een heerlijk ontbijt bij de Mac (Thank god for the Mac), gaan we weer naar Strathcona Park. We gaan vandaag een langere wandeling maken. We hebben er eentje van 6 uur in gedachten, maar al snel blijkt dat we dan een andere highway (max. 80 km/h) hadden moeten nemen. Dikke pech. We besluiten eerst een kort wandelingetje te maken bij de "Lupin Falls". De wandeling duurt ong. een half uurtje, maar het is een mooie waterval.
We rijden door naar een langere wandeling "Upper Myra Falls Trail". Het is een dik bebost gebied. Al na korte tijd blijkt het een soort van hindernisbaan te zijn. We klimmen over omgevallen bomen, stromende beekjes en sommige stukken van het pad zijn weggezakt. Het pad lijkt al een tijd niet te zijn onderhouden, maar wat ons betreft is dit alleen maar leuk en avontuurlijk. Bijna aan het eind van het pad komen we een eekhoorntje tegen. Het beestje lijkt ons niet op te merken, want we kunnen tot op een meter dichtbij komen! Hij heeft een voorraadje nootjes in de grond verstopt en die is hij nu aan het opknabbelen.
Na ong. 4 uur wandelen/klauteren zijn we weer terug bij de auto. We besluiten nog een korte wandeling te doen. We gaan naar de Myra Falls. Een wandeling van 30/45 min. heen en terug. Het uitzicht vanaf het upper platform blijkt niet zo mooi te zijn, maar het uitzicht op het lower platform is echt geweldig! Het zonnetje schijnt en we genieten van het uitzicht.
Rond 19.00 uur zijn we terug bij onze lodge. We zijn kapot, maar wel voldaan. Morgen gaan we weer met de veerboot naar het vaste land.

Strathcona Park: Tip voor reizigers:
Stop op "Highway 28" (weg tussen campbell River - Gold River) bij de "Strathcona Park Lodge". Hier hebben ze een mooie kaart met wandelroutes en een lekker bakje koffie (beetje hippie-achtige bedoeling) :)

• 24 Mei 2012 - 14:42

Wilma:

Dit is een gave ervaring met die boot, lijkt mij adrialinend vehogend, en ja natuurlijk logisch dat het een hollandse boot is die zo iets presteerd.Zo te lezen hebbbeb jullie eeen superdag gehad. Hoe is het met het weer?!Geniet maar lekker verder, we lezen het wel.
    xxxxxxxxxxxxxx Wilma.

• 24 Mei 2012 - 20:11

Marijke:

Painters Lodge, inderdaad...... wat een plaatje!

Je weet... ik ben absoluut geen waterliefhebber, maar ik kan me goed voorstellen hoe geweldig het moet zijn geweest om over de golven van een cruiseschip te varen.

Veel lieve groeten. XXX

• 24 Mei 2012 - 20:27

Benno En Magret:

Hoi wanoukers

De vakantie wordt volgens ons steeds mooier en avontuurlijke.......prachtige uitzichten.
    En de wandelschoenen hebben zich al bewezen.
    Lijkt ons ook wel wat als een van de volgende bestemmingen.
    Nog veel wandelplezier en EET smakelijk.

• 25 Mei 2012 - 13:16

Mano:

Mooie plaatjes collega's in het Strathcona Provincial Park ...
    Genieten geblazen !!

Groetjes

• 27 Mei 2012 - 08:54

Marcel Beem:

Leuke rvaringen doen jullie daar weer op , mooie natuur!
    Ook prachtige foto's...

Ben benieuwd naar de volgende verslagen.