Great Ocean Road - Deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road - Deel 2

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

15 December 2010 | Australië, Sydney

De wekker staat om half 7, maar als we wakker worden, zien we dat het regent! En het was gisteren nog wel zo mooi.
We besluiten verder te rijden langs de Great Ocean Road en stoppen eerst bij een uitkijkpunt (Loch Ard Gorge). Dit was door het weer (harde wind!) toch minder leuk. Daarna de 12 Apostles. Het waait echter zo hard dat we besluiten om even door te rijden naar het plaatsje Princetown om later terug te gaan naar de 12 Apostles. We eten een hamburger en drinken thee en koffie. Het weer wordt niet beter, maar we willen de Apostles toch zien en gaan terug. We hebben ze gezien en gefotografeerd, maar de wind was zo hard dat je er helemaal uitgeput van raakte. Jammer dat we het zo hebben moeten zien.
Vervolgens besluiten we om door te rijden naar Otway National Park. Hier doen we de Tree Top Walk. De walk koste per persoon 22 dollar. Best duur! En zooo spectaculair was het nou ook weer niet. Helaas geen beestjes gezien, op een enkele normale vogel na.
We hebben in het plaatsje Colac een motel gevonden (Otway Gate Motel). ’s Avonds eten we bij de KFC om daarna uit te rusten. Wander haalt 6 verschillende Aussie biertjes bij een Drive Through. Dit is een klein winkeltje waar je met je auto doorheen rijd. Een winkelier komt je dan helpen. Grappig systeem!

• 16 December 2010 - 11:40

Wilma:

Hallo lievers.
    Wat jammer dat het weer zo wisselend is, met zon is alles toch veel mooier en voelt wat lekkerder.De foto,s vinden we prachtig, wat een overweldigende natuur,super ruig,daar houd ik wel van, verheug me elke keer op jullie berichten, hopelijk wordt het weer wat beter!!!!
    xxxxxxWilma & Jacques.

• 16 December 2010 - 12:02

Jan En Cili:

Hai Wander en Anouk,

Wat leuk om weer wat van jullie te horen, wel jammer dat het weer soms niet mee zit.
    Maar het is altijd nog veeeeeeeeeeeel beter als hier hoor....hahaha. Hier is het niet al te best deze dagen, veel sneeuw en ijzel verwachten ze vandaag.....oppassen dus.

We hebben gisteren Oma opgehaald ze heeft bij ons meegegeten (chili con carne). Lekker gekletst over hoe mooi jullie het hebben in Australië.
    Ze heeft dus ook met veel plezier al jullie mailtjes en mooie foto's gezien.......daar geniet ze erg van!

We kijken nu alweer uit naar jullie volgende verhaal en foto's........

Dikke knuffel van Oma, Jan en Cili xxx

• 16 December 2010 - 16:45

Benno En Magret:

Hallo Wanoukers,

Ondanks het weer toch supergave foto,s van de apostles en de tree top walk......
    Op naar het volgende avontuur met betere voorruitzichten ( bij ons staat vermeld voor morgen een redelijk zonnige dag) Veeeeeeeel plezier nog en niet teveel junkfood..........
    Groetjes
    Benno en Magret

• 16 December 2010 - 19:33

Marijke:

Hey Die Hards,

Geweldig, Tree Top Walk. Wat een hoogte! Ziet er gaaf uit. Mooie foto's. Jammer van het weertje.

Heel veel liefs. @>--

• 16 December 2010 - 22:03

José En Remy:

Hoi lieverds, wat leuk om jullie zo te volgen. Op het ogenblik rijden de sneeuwschuivers langs. Vieze blubber! Jammer dat het weer niet zo mee zit. Hopelijk wordt dat snel beter. Super gaaf dat jullie die dieren van zo dichtbij hebben gezien. De foto's zijn ook erg leuk. Gaat het goed met het auto rijden? We hebben hier de kerstbomen weer staan en ook het kribbetje met Boris erbij. We missen hem wel heel erg! Groetjes en liefs van José en Remy.

• 18 December 2010 - 18:27

Yorick:

Heeee hallo ontdekkingseizigers!

Erg leuk om de verslagen door te lezen en wat een coole foto's! Wat een prachtige natuur, dat is nog eens wat anders dan ons vlakke hollandsche landschap!

Ik krijg er in ieder geval zelf ook helemaal de reiskriebels van. En jullie leggen aardig wat kilomters af zeg! Is er al spierpijn in de kuiten?
    Jammer dat het weer iedere keer omslaat, dat is niet erg handig. Hopelijk wordt het de komende dagen wat aangenamer (zonder al te veel wind).

Geniet er maar lekker van en tot de volgende keer!