Kangaroo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wander & Anouk - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Wanouk

Blijf op de hoogte en volg Wander & Anouk

10 December 2010 | Australië, Sydney

Na de Bush Walk gaan we naar Victor Harbor (vlak bij het vertrekpunt van de Ferry naar Kangaroo Island). Hier pakken we een B&B, de Beach Huts. Dit hadden we niet gereserveerd, maar zijn we toevallig langs gekomen. Bleek een erg goede zet. Heel leuk huisje!!!
De volgende dag gaan we Victor Harbor in. Hier pakken we de Horse Drawn Tram. Een overtocht naar het eiland Granite. Hier komen veel pinguïns, maar helaas alleen ’s avonds. We maken een wandeling over het eiland en gaan weer terug met de tram (getrokken door een paard zoals jullie misschien al hadden begrepen).
Dezelfde dag pakken we de ferry. Staan we in de rij om het schip op te rijden, klopt de persoon achter ons op het raam en meldt dat onze achterband lek is!!! Er zit een bout in de band! Wij als een gek die band wisselen. Gelukkig kregen we hulp van een medewerker van de Ferry en was de band zo verwisseld.
De boottocht verliep een beetje ruw. Anouk kon er niet zo goed tegen… We zijn goed aangekomen, maar toen begon het gezeik. Onze navigatie leidde ons via een verkeerde weg naar de lodge, een onverharde weg! Waar we niet op mogen komen met onze huurauto, daarnaast hadden we geen reserve band meer, hadden we geen bereik met onze telefoons en vlogen de Wallabies (soort kangaroo) ons om de oren! Die zijn erg moeilijk te zien in het donker. Gevaarlijke rit dus. Gefrustreerd en moe komen we laat aan bij de lodge.
Onze gastheer heeft hapjes voor ons klaargezet. Heel lekker. Vervolgens zijn we gaan slapen.
De volgende ochtend (vandaag) staan we op en zien we meteen een kangaroo (zie pics). Later zijn we naar Remarkable Rocks gegaan. Het waaide heel erg, maar was de moeite waard.

'S avonds hebben we tenslotte nog een Koala Walk at Night gedaan. We zijn met een gids door een bos gelopen op zoek naar Koala's. Heel gaaf!
Groetjes!

• 10 December 2010 - 18:38

Marijke:

Hey reizigers,

Omringd door de beestjes zijn jullie de laatste dagen mooi doorgekomen, toch? :) Zullen jullie ongetwijfeld niet gauw vergeten. Dat bijten? Zie het als 'a gift', haha, 'n welkomsgeschenk.

Een paar avontuurlijke dagen dus. Fantastisch!
    Op naar de volgende ervaring.

C-ya!

• 11 December 2010 - 10:28

Wilma:

Had net een heel verhaal naar jullie, valt het scherm weg, de computer is voor ons net zo,n avontuur als een trektocht dooor Australie, maar minder leuk.Wat eng die sprinkhanen en vleesetende mieren, zijn jullie benen nog heel? Ik zie jullie en mn Wander springen om die beesten te ontlopen,lachen.We blijven jullie volgen,ook wij hebben Wallibys ontmoet, maar dat was gister in de Dierentuin, hebbben jullie foto,s van de dieren? Ben erg benieuwd, geniet van jullie avontuur en van elkaar.
    xxxxxWilma en Jacques.

• 11 December 2010 - 15:02

Oma, Magret En Benno:

Hoi reizigers,
    Gave verhalen hoor. Hopen dat jullie de spanning nog aan kunnen want er staan jullie vast nog veel meer avonturen te wachten.
    Zijn benieuwd naar meer foto's. Het links rijden komt vanzelf goed, maar wel blijven oppassen.
    Hier alles goed. Vandaag een mooie kerstboom gekocht, gaan we mooi optuigen. Is er bij jullie ook al kerstsfeer??
    Nou veel plezier nog en de groeten van ons allen.
    Oma, Magret en Benno.

• 11 December 2010 - 15:34

Jan En Cili:

Hallo avonturiers,

Leuk weer iets van jullie te horen. Wij hebben net gelezen dat jullie het naar de zin hebben en ook een lekke band hebben gehad. We willen wel graag wat meer foto's zien. We zijn al in kerstsfeer en hebben de kerstboom al staan. We hopen dat jullie nog veel mooie ervaringen opdoen.
    groetjes van Cili en Jan xxx

• 11 December 2010 - 18:42

Yorick:

Ha broer & Anouk!

Leuk om alle reisverslagen tot zover door te lezen. Jullie hebben al aardig wat meegemaakt zeg! Supercool!

Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis! ;-))

• 14 December 2010 - 11:19

Elkjaer:

liieeef die kangaroo, meenemen naar huis :D